À TERRE - Embrasser La Nuit
Nebezpečný sludge, doom, post metal s nádherně kanální francouzštinou. Zahulený zvuk a dusivé nálady, až se z toho svírá hrudník. À TERRE mě na první poslech dostali, uvidíme jak trvanlivé to bude.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Keď ste skraja nového milénia chceli počuť nejaký vskutku brutálny death metal, k miestam, na ktorých ste nepoblúdili, patrili napríklad Unmatched Brutality Records. Potom, čo svoje aktivity utlmili (ale BRODEQUIN máme naspäť aj s albumom, a ten teda je!), už niekoľko rokov ich cestou pátrania po tom najkrutejšom v ríši kovu smrti kráča iné americké vydavateľstvo. NSE sú špecialistami na „blasting brutal death metal“, teda kapely, pri ktorých si hovoríte „tyvole, to sa dá až takto?“. Popritom sa ochotne ujmú aj spolkov, ktoré v porovnaní s niektorými ich nepríčetnosťami vyznievajú skoro „klasicky“, hoci hrajú búrlivo vyhladzovací BDM. Povedzme si na rovinu, takí INTERNAL SUFFERING rozhodne bes byť neprestali.
Do tejto druhej kategórie možno zaradiť tri roky existujúci „dámsky klub“ EMASCULATOR. Dá sa povedať, že kvarteto je americké, aj keď ¼ z neho už niekoľko rokov žije v Prahe. Reč je o vokalistke Mallike Sundaramurthy, kedysi frontwoman tech/BDM talentov ABNORMALITY, ktorí na nej zrejme záviseli až tak, že potom, ako odišla, kapela skončila. Popri účinkovaní v zverstve NIDOROUS, sídliacom v Prahe, je po novom aj hrdlom britských UNFATHOMABLE RUINATION, ale teraz bude pár slov k EP „The Disfigured And The Divine“. Vokály sú jej, Teresa Wallace hrá na gitaru, Morgan Elle alias Morgehenna na gitaru a basu, Cierra White bubnuje.
Sedem skladieb, textovo zlovestnosť neraz odkazujúca na temnú stranu hinduistického duchovného sveta. (Stačí vidieť meno démonky s mikrofónom a vieme, odkiaľ asi vietor fúka.) Mallika tu znie zľahka podobne ako George Fischer vo svojich najbesnejších časoch, hudba je drvivý, väčšinou rýchly a nemilosrdný brutálny death metal, ktorý skvelo spája priamočiarosť s hraním sa s primeranou technikou. Teda ťah, agresivita, zúrivosť a popri tom nápady a šťava. BDM vysokej úrovne, žiadne intrá, nahrávku však na dve časti delí štvrtá „The Unassailable“, ktorá nás inštrumentálne, náladou i textovo – exotický jazyk, abeceda z indického subkontinentu – uvedie na iste ponuré miesto, kde kňažka, čarodejnica alebo podobná ženská osoba asi vzýva niektoré z miliónov božstiev a nezdá sa, že by chcela niečo dobrého. Obzvlášť ma za srdce chytajú mnohé blastujúce víchrové pasáže štýlu „zažiadajte si o kolumbijské občianstvo, dámy, dostanete ho“. Mám radosť, po čase vyšiel BDM, ktorý sa mi chcelo napísať, a navyše skôr „mladá krv“.
Baby robia „chlapskú robotu“ tak, že nejeden mužský kolektív sa tak nepochlapí.
Teresa Wallace
- kytara
Morgehenna
- kytara, basa
Mallika Sundaramurthy
- vokály
Cierra White
- bicí
1. Ecstasy In Disseverment (Of Self)
2. In Resplendent Terror
3. Thesmophoric Rites
4. The Unassailable
5. Eradication of the Asuras
6. Age of the Goddess
7. Supreme Void of Acephalous Being
The Disfigured and the Divine (EP) (2024)
Depraved Disfigurement (demo) (2022)
Datum vydání: Pátek, 25. října 2024
Vydavatel: New Standard Elite
Stopáž: 20:45
Nebezpečný sludge, doom, post metal s nádherně kanální francouzštinou. Zahulený zvuk a dusivé nálady, až se z toho svírá hrudník. À TERRE mě na první poslech dostali, uvidíme jak trvanlivé to bude.
U retro hevíků je klíč jednoduchý: buď to kopne, nebo ne. U těchto Švédů je situace ihned jasná. Příjemně dobový zvuk, přesvědčivý projev, jednoduché háky a príma veteránská atmosféra. Výsledkem je žánrově trve kolekce, kterou člověk vděčně vdechne.
Ejhle, špičkový německý debut našťouchaný bravurním technickým DM. Má to dost valérů, skvělou balanci mezi melodikou a zrůdnou agresí, zábavný vokál a explozivní basu, která evokuje klasiky žánru. Němci působí dojmem, že se pro první ligu narodili!
Košatý technický death, agresivní náklepy střídá progresivní hravost a přestože se jedná o brutální formu death metalu, je to i dostatečně čitelné. Povedený zvuk dává vyniknout všem instrumentálním parádičkám. A tempo je většinou zabijácké. Palec nahoru.
Tento šťavnatý mix proto-black/deathu s thrashovým zurvalstvom, nasratosťou a rýchlosťou sa mi veru pozdáva. Švédom to krásne hrá, tento debut u slovutných Century Media sa veru podaril.
Nové album skotských MOGWAI opět těží ze soundtrackových zkušeností skupiny, ale současně je cítit snaha vrátit se k postrockovým kořenům a především po produkční stránce ostřejšímu soundu. Tady bude co naposlouchávat.
Postmetalový koktejl, ve kterém je namixováno hodně rozdílných vlivů, od DEFTONES přes náznaky TOOL až k post rocku či dravému i melodickému post hardcore. Trochu zvláštní koktejl, ale říz to rozhodně má.